1984-2002 Works <<
 

 



 

D' aquest apartat, treballs fets en el període de temps entre 1984-2002, caldria destacar la sèrie Variacions sobre una estètica racional. 1984, on l'autor aplica un mètode numèric i alfabètic per fer els dibuixos i els tradueix simultàniament en formes i musica. Per aquest treball va obtenir el segon premi en el Premi Internacional Joan Miró

 
 
 

 

 


Variacions sobre una estètica racional, 1984 , Vídeo U-matic 11:00 // Sèrie de dotze peces, pintura. PDF

1984 - XXIII Premi Joan Miró, Barcelona , Navarra.
1984 - Realització Vídeo " Variacions sobre una estètica racional"
1985 - Segona Menció, XXIV Premí Joan Miró, Barcelona
1986 - Taipei Fine Arts Museum, Taiwan.
1986 - Sis Pintors de Lleida, LLeida, Vic, Reus, Barcelona.
1986 - XXV Premí Joan Miró, Barcelona
1987 - VI Biennal de Barcelona.
1996 - Adquisició d'Obra Artistica, Edifici La Panera. Lleida.
2003 - Col.lecció d' art contemporani de l' Ajuntament de Lleida, Museu Jaume Morera i Centre d' art La Panera, Lleida
2012 - Encontres amb la Col·lecció 2, Museu d'Art Jaume Morera, Lleida

2018 - Inventari General, Museu Morera

 

 
El segueix, cronològicament, la sèrie Textures. 1986, amb l'aplicació de textures de tipus industrial fetes a ma, recreades en la mecànica del procediment, fent de l'acte un distanciament volgut envers l'ofici tradicional de pintor, malgrat que els resultats resultaven molt càlids.
 
 

       

 

Textures. 1986, Sèrie de dotze peces, Dibuix 110 x 81 cm, c/u. PDF

1986 - Creativo de artes, Valladolid
1986 - Periferiart, Lleida

 
 

Sense titol.1988, sèrie de pintures de gran format fetes sobre poliuretà, on incorpora els icones de
l'art pop amb la voluntat de sobredimensionar-los, en part pel seu volum i dimensions però buidats
de contingut artístic mostrant sols el maquillatge de les imatges.

   
 

 

Sense titol.1988, Sèrie de sis peces , Pintura 330 x 320 x 15 cm. PDF

1988 - Gran format, I.E.I. Lleida
1988 - Centre de Lectura, Sala Fortuny. Reus

 
 
A sangre fria. 1989, conjuntament amb l'artista Jordi Jové i presentada a la Galeria Sebastià Petit, incorporant en aquestes obres imatges e il·lustracions de tot tipus, fins i tot de caire científic, i com a resultat, un manifest de intencions, un collage sense escrúpols del tot eclèctic.
   
 
 


A sangre fria. 1989. J.Jové-A.Bayona, Sèrie de dotze peces , Pintura 29 x 41cm.
PDF

1989 - A sangre fría, Jordi Jové - Albert Bayona. Galeria Sebastià Petit, Lleida

 
 
Fent un salt ens situem a l'any 1994 amb la instal·lació Material didáctico para gabinetes escolares. Feta a l'espai del Roser de Lleida, i que a opinió d'algunes persones, una de les millors exposicions fetes en aquests espai però que no va tenir cap tipus de repercussió mediàtica, potser per el seu caràcter discret, volgut per l'autor i que pretén descobrir entre els murs de la sala, petites il·lustracions de caràcter tècnic científic d'un mon rural industrialitzat de finals del 1800. D'aquesta exposició es va fer una variant en el Centre de Lectura de Reus.
   
 
 

Material didáctico para gabinetes escolares. 1994, Instal·lació.PDF

1994 - Sala d' exposicions " El Roser ", Lleida.
1996 - Centre de Lectura, Sala Fortuny. Reus. (subtítol: " Saps la realitat del desig ?" ). Instal.lació.

   
 
 
També un altre format de treball ha estat l'encàrrec, Paisatges il·luminats. Paisatges somiats. 1997, realitzat conjuntament amb els artistes J.Jové i G.Iglesias, però l'autor destaca més l'experiència de treball que el resultat final més propi de pintors d'ofici, malgrat la incorporació d'altres elements i les col·laboracions, proposades pel comissari van fer d'aquest encàrrec un projecte engrescador i amb molt ressò.
 

 

Paisatges il.luminats. Paisatges somiats. 1996 - 1997
1996 - L'ambient d'un vestibul. Paisatges il.luminats. J.Jové, G.Iglesias, A.Bayona. Fundació " La Caixa ". Lleida.Comissari: Sebastià Petit.
1997 - Paisatges il.luminats. Paisatges somiats. J.Jové, G.Iglesias, A.Bayona. Fundació " La Caixa ". Lleida.Comissari: Sebastià Petit.

 

 

 

 

Tot seguit l'autor deixa les col·laboracions per recuperar la recerca en la seva pintura, tot coincidint amb la incorporació a la Galeria 44 de Barcelona, i que dóna com resultat uns anys intensos i productius on la seva pintura s'encara al que posteriorment es definirà com una aproximació a la idea d'icona d'ella mateixa. Aquest concepte d'icona el recupera Bayona en una mirada en perspectiva sobre el seu propi procés evolutiu i explica clarament l'interès que mostra per la pintura no com a cos, sinó com a imatge i que es reflectirà en posteriors series, presents en exposicions i fires.

 
     
   
     
 

Sense titol.1999 - 2002, Pintura 146 x 114 cm. c/u. PDF

Sense títol, Obres 1999 - 2002
2000 - Intencions -Sobre el visual Pere Noguera, Vanessa Pey, Humberto Rivas, Albert Bayona., Galeria 44, Barcelona.
2001 - Arco, Galeria 44, Madrid. Gabriel, Permindar Kaur, Katrin Korfmann, Enric Maurí, Carlos Pazos, Benet Rosell, Consol Rodríguez, Albert Bayona
2002 - Els darrers pintors ( de Lleida ), Espai Guinovart, Agramunt.
2002 – Arco 02, Galeria 44, Madrid

Paisatges il.luminats. Paisatges somiats. 1996 - 1997
1996 - L'ambient d'un vestibul. Paisatges il.luminats. J.Jové, G.Iglesias, A.Bayona. Fundació " La Caixa ". Lleida.Comissari: Sebastià Petit.
1997 - Paisatges il.luminats. Paisatges somiats. J.Jové, G.Iglesias, A.Bayona. Fundació " La Caixa ". Lleida.Comissari: Sebastià Petit.

Obres, 1990 - 1993.
1989 - 1990, Galeria Sebastià Petit, Lleida.
1990 - Testimoni d'una nova generació. Centre de Développement Cultural de Foix.
1991 - A. Coma Estadella. Galeria Sebastià Petit, Lleida.
1993 - Art Frankfurt- 93. Galeria Sebastià Petit, Frankfurt.
1993 - La pols al sol i la memoria en el racons, Sebastià Petit, Fundació "La Caixa".

 

 

 

 
  Català // Castellano // English // Francaise ^